niedziela, 29 marca 2015

Tłumaczenia specjalistyczne: AERONAUTYKA / AERONAUTICS

AERONAUTYKA / AERONAUTICS

2013 Annual Report

The National Centre for Research and Development

FLARIS LAR 1

Funded by NCRD, Flaris Lar 1 became a sensation at the international trade fair in Paris


The aeronautics industry is one of the most innovative sectors in Poland. The Poles have always been world class: both before WWII and in the late 20th century they created many successful, often visionary constructions. Thanks to the NCRD's funding, an ultralight jet plane, which could revolutionise the world market for small jets, has been constructed in Lower Silesia.

The proof of its quality is the fact it was dubbed one of the first biggest innovations at the 50th International Paris Air Show Le Bourget w czerwcu 2013, where it premiered. Aeronautics experts were not the only ones expressing particular interest, but also visitors, and, most importantly, potential buyers.


Flaris Lar 1 is a small, ultralight, one-engine 'family jet' that can transport 4 people. It has been designed as a personal transportation vehicle, fulfilling the need for fast travel, and, as the inventors claim, could be a competition for car travel. Weighing no more than 700 kg and made with the pre-preg carbon fibre technology, it runs on a small jet engine PW610 with a 6.5 kN thrust, which allows for 700 km/p maximum velocity. Takeoff weight is 1500 kg, which is approx. 1000 kg less than any other jet available on the market. It has an intercontinental range of 2500 km, and it can reach the maximum altitude of 14.000 meters.


The distinctive shape - the fuselage looking like a drop of water, engine in the rear, half-elliptical wing - and sophisticated aerodynamics guarantee excellent aero-properties. The creators assure that it is extremely easy to pilot, and an amateur pilot license is enough. (...)




Raport Roczny NCBR 2013

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju


FLARIS LAR 1

Sfinansowany przez NCBR, Flaris Lar 1 stał się sensacją międzynarodowych targów w Paryżu


     Przemysł aeronautyczny jest w Polsce jednym z najbardziej innowacyjnych sektorów. Polacy zawsze tu mieli światową renomę: zarówno przed II WŚ jak i później w XX wieku stworzyli wiele udanych, często wizjonerskich konstrukcji. Dzięki finsowaniu przez NCBR, ultralekki samolot odrzutowy, który mógłby zrewolucjonizować światowy rynek małych odrzutowców, został stworzony na Dolnym Śląsku.
Dowodem jego jakości jest fakt, że został nazwany jedną z najważniejszych, największych innowacji na 50 Paryskich Międzynarodowych Pokazach Lotniczych w czerwcu 2013 roku, gdzie miał swą premierę. Eksperci aeronautki nie byli jedynymi okazującymi szczególne zainteresowanie, ale także zwiedzający, i - co najważniejsze - potencjalni nabywcy.
     Flaris Lar 1 jest małym, ultralekkim, jednosilnikowym "rodzinnym odrzutowcem", który może przewozić 4 ludzi. Był zaprojektowany jako osobisty środek przewozowy, spełniający potrzebę szybkiego podróżowania i - jak twierdzą wynalazcy - mógłby być konkurencją dla podróżowania samochodem. Ważący nie więcej niż 700 kg i wykonany w technologii zaimpregnowanego żywicą włókna węglowego, działa na małym silniku odrzutowym PW610 o sile ciągu 6.5 kN, który pozwala rozwinąć maksymalną prędkość 700 km/h. Waga startowa wynosi 1500 kg, co w przybliżeniu stanowi o 1000 kg mniej niż dla jakiegokolwiek innego odrzutowca dostępnego na rynku. Ma on międzykontynentalny zasięg 2500 km i może osiągnąć wysokość maksymalną 14,000 metrów.

     Charakterystyczny kształt - kadłub samolotu wyglądający jak kropla wody, silnik z tyłu, półeliptyczne skrzydło - i zaawansowana aerodynamika gwarantują znakomite właściwości lotne.(...)

(translated by 2As)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie proszę o komentarz.